Friends

Monday, October 17

sherot bagi tips untuk kurus

Assalamualaikum.
Semalam gi timbang berat,, mak ai turun pat kilo kot.
Korang nak tau ke rahsia *rahsia la sangat* aku boleh turun sampai pat kilo ni?
Tak payah susah-susah nak besukan petang-petang pon.
Dan tak payah jugak nak jogging sampai 48 kilometer sesudah subuh pon.
Tapi sebelum tu,, letak gambar jap.
Hehehe



Ni gambar terlatest ni,,
gambar time berjimba dengan kengkawan minggu lepas.
Sangat kelihatan kekedingan aku di situ~


OkeOke tak mau cakap banyak.
Nah aku pecahkan rahsia aku turun berat sebanyak pat kilo ;p




Sebab utama aku syak sebab aku dapat kolej yang paling tinggggiiiii sekali. Kalau kolej lain paling tinggi pun sampai tingkat tiga ja, kolej aku bantai sampai lima tingkat woh. Dan tingkat lima tu jugak lahhh depa campak bilik aku. Dah le tiap hari turun naik pakai tangga ja, mau tak kejung lemak-lemak aku ni hah.


Pastu masalah time table aku yang ntah hape-hape kejap kelas kat sini kejap kelas kat sana pon satu hal jugak. Dah la gap ntah berapa saat je, kelas pulak jauh-jauh. Nak naik bas macam lagi lambat pulak dengan nak kena berhimpit-himpit macam sardin dalam tin lg. So nak tak nak tepaksa lah bejalan laju-laju tetengah panas, ni dah kira dah macam jogging dah la kot ;p


Kafe kolej aku yang tengah duk upgrade tak sudah-sudah lagi tu membuatkan aku kena bejalan jauh tatkala lapar menguasai diri. Ouchh syit gila ayat! Tepaksa la cari kafe kolej lain untuk ngisi perut yang kebiasaannya sentiasa nak kena isi ni. Yang best nya sekarang bila perut mintak makanan ja, terus tak rasa lapar bila pikir kena jalan jauh beribu kilometer untuk gi kafe kolej lain =.=' Rela belapar dari nak bejalan jauh, or paling tak pon makan magie je kat bilik. Hikhikhik


Assignment yang bersepah-sepah tak siap lagi pon buat aku serabot plus tak da masa nak pikir pasal makanan sangat sekarang. Wee~ dengan discussion yang ntah berapa kali nak buat tu sumpah buat aku rasa serabot nak mampuh, test lagi. Sampai kuruih aku duk pikiaq pasal benda-benda ni semua. ^_^




Setakat ni yang ni lah sebab berat aku hilang sampai pat kilo tu.
Tak pasal BMI aku tak ideal ceh, macam la sebelum ni ideal =.="
Kembalikan berat aku!!
Hikhikhik


Bai :)

4 comments:

SoLy SoLicious said...

sila mkn smpai gemook balik..heee

sherotpetot said...

orait miss. thee

Atiqah~~ said...

uhhh...aku pon sme weyh....tinggi tol umah aku tgl skng..tingkat lima...gap cm ko gak laa...jrak nk p kls pon bley thn masyukk....dugaan~~...n kt snne aku xmkn nasi...beras dy bkn beras siam..hahahaah...damn gler aku ase...n now bmi aku pon xideal weyh...18.5..lg 0.5 nk ideal..huhuhu

sherotpetot said...

uik xmakan nasik?? takpa2 lepas ni bawak ricecooker gi masak nasik sendiri. ngeeee =p