Friends

Saturday, May 14

kami boria raya ni

hye! semalam kan balik kamponk.. singgah la sat kat rumah makngah aku.. anak dia iaitu sepupu aku tu tailor swift.. dia la yang duk menjait bajubaju kurong family aku selama ni.. pastu semalam dia cakap dia dah tak terima dah tempahan baju raya... uihh sentap sat.. tapi oleh sebab kami ni sedara lambat sikit kira cin-cai la kan... hehe

hari ni aku ajak la mak carik kain buat baju raya... risow pulak satgi tak berbaju kot aku sambot raya tahon ni.. hehe~~ maka kami pon jalanjalan cari kain
lokasi : jakel

tahun ni special sikit sebab satu family plan nak pakai baju sama kale.. sama kain.. alaala orang pakatan kenduri tuu... hahaha.. ni first time ni plan macam gini.. kalau tahuntahun lopeh memang tak ler.. masingmasing tak sependapat.. ada nak kale ni la ada nak kale tu la... lastlast pakai je kale apa yang hangpa nak sangat tu.. bila part balik kampung family aku je yang colourful... family lain semua ada kalekale masingmasing.. dah macam rumah sukan dah aku tengok.. muahaha

tukang pilih kain aku le sapa lagi.. hikshiks... duk anganangan nak kale turquoise la darkpurple la.. kak aku suggest satu family pakai jubah serba putih.. hahaha seram kot!! ahha.. masukmasuk je jakel mata dah tetacap kat satu kain tu.. perghh bekenan habes ni.. tapi kale dia kusam dan masam sikit arr... takpa lek lu.. round dulu~

angah sepatotnya pegi rumah mak mertua dia tau time kami nak keluar tadi.. cakapcakap nak pi jakel dandan nak hikot.. hahaha
angah bajett tamau bagi nampak pewot boyott.. hakhak

sistass


pusingpusingpusing yang melekat kat kalbu kain tadi jugak.. kak aku pon stuju... mak aku jerhh takmau kain yang aku pilih tu.. haihh spoil la mak aku nih...! tapi amek jugak le kain tu.. untuk aku, kak aku dengan abah aku je... mak aku?? dia cakap dia nak beli kain lain yang kale sama dengan kale kain tu.. oleh sebab mak yang sponsor.. akan ku turuti kehendakmu.. hehe.. abah aku tak tau lah dia suka ka tidak dengan pilihanku itu.. abah tu pun boleh tahan cerewet gak tu.. hakhak

pastu tunggu mak pulak cari kain.. huihh nak pusing sekali lagik?? owhh tidakkk!!! lastlast aku ngan kakakakaku besidang jerk kat sini tiga worang tunggu mak matchingmatching kain dengan cik salesgal yang ramping..






habes tu singgah masjid zahir sekijap sebahyang zohor

candid ni.. tetiba ter pose tangan ucop... haha

ekk?!


dah kul 330 baru jumpa makanan.. lapar kedekiang weii [ayat kak aku..hakhak]... dari pagi tadi perut aku diisi dengan milo secawan ja.. sian aku~ huu.. kelaparan

ini muka kelaparan tahap gaban






ni angah punya.. air blackcurent dengan benda alah tu... ntah hapa nama nya aku tak tahu.. dua scope eskem vanila diapit oleh dua slice roti kopi yang gagah.. boleh tahan sedap jugak laa...



mak punya.. air limau dengan mi kari... mi kari dia memang terbaik dowh!! aku berani angkat jari ibu kiri kanan.. hee




kak aku punya nii.. air float [pepsi dengan eskem vanila]... makan nasik rendang.. nyomnyom~




aku punyaaaa... jengjengjeng.. air mocha ice blanded... sangat pekat sehingga membuatkan kepala aku pusing tigaratusnamploh darjah.. ya aku tipu!! aku makan nasik lemak.. tapi aku suka nasi rendang kak aku punya tu lagi... camna tu??


lepas masingmasing dah konyang.. angah pulop nak amek duit.. singgah le pulak kat bank... singgah punya singgah.. tepandang pulak kerusi yang gedabak punya besar niii... hehe~~

amek gambar dulu ^_^
apapun aku sangat happy hari ni sebab at last dapat gak bebaju sewarna raya tahun ni.. sebenarnya dari tahun lepas lagi aku plan nak sewarna sewarna ni tapi last sekali jadi warna warni jugak... tahun ni hopefully boleh la beboria anakberanak.. nampak cam one-happy-family-at-home gitu.. balikbalik rumah tadi pun abah tengok kain tu pun abah diam je.. tak komplen apa pun... kalau diam tu tandanya setuju la.. tak gitu?? haha.. adiosA